اعتقادي رنځوران


 لیکوال:محمدناصر حلیمي

 اعتقادي رنځوران

پخوا او اوس هم اعتقادي رنځوران عقيده د کينې، رخې، بدبينۍ د غوټو پرانستلو او نورو ته د تور، پېغور او سپکاوي په توګه کاروي. احمق، ناپوه او ړانده احساسات پخپلو ساحرانه الفاظو سره د ناروا رقابتونو ترسرنې لپاره پر ځان را غونډوي.

د کار او فعاليت کچه يې صفر او کاذبې ادعاوې يې تر سل سلنې پورته وي، اما محمدﷺ عقيده د اللَّه، بشر او کایناتو د حقونو د ادا يو عقد او تړون وګڼله، چې په دې عقيده الهي، بشري او د کايناتو حقوق په کره او پوره بڼه اجرا شي.

که د انسانانو د ژوند، عقل، مال، حیثیت، روغتیا، ښوونه او په نورو حقوقي ډګرونو کې هر عنوان پرتلیز او مقایسوي غوره شي، د محمدﷺ تعليمات او عملي اقدامات به په هر ډګر کې تر هرحقوقي اتل پورته او سپېڅلي وي او حتی د مقایسې وړ نه دي.

عقيده يې داسې راوښوده، چې د دنیا د مادي او معنوي ودانۍ له لارې د جنت هسکو منزلو ته ځانونه ورسوو.

پر الله تعالی داسې باور ولرئ چې يواځې د هغه بنده ګان او د بنده ګانو خادمان ياست او بس.

نه به څوک مريي کوئ، نه به د چا مريي کېږئ. نه به څوک د چا مريينې ته پرېږدئ او نه به چا ته د مريېنې لار هواروئ.

ربعي بن عامر رضى الله عنه د رستم په ارګ کې د رستم پلويانو ته وويل: «راغلي يو چې د الله تعالی بنده ګان د بنده ګانو له بندګۍ څخه وباسو او د الله تعالی بنده ګان يې کړو. د دنیا له تنګسۍ نه يې د آخرت پراختیا او د ادیانو له ظلمونو، د اسلام عدل ته بوځو». [1] عمر رضي الله عنه وايي: «ترڅو به خلک مريانوئ حال دا چې ميندو يې ازاد زېږولي دي».[2]



[1]. الطبري ، محمد بن جرير بن يزيد بن كثير بن غالب الآملي ، أبو جعفر الطبري ، تاريخ الرسل والملوك ، ج3 ، ص 520. عربي متن يې: « الله تعالی ابْتَعَثَنَا ، وَاللَّهُ جَاءَ بِنَا لِنُخْرِجَ مَنْ شَاءَ مِنْ عِبَادَةِ الْعِبَادِ إِلَى عِبَادَةِ اللَّهِ ، وَمِنْ ضِيقِ الدُّنْيَا إِلَى سِعَتِهَا ، وَمِنْ جَوْرِ الأَدْيَانِ إِلَى عَدْلِ الإِسْلامِ».

[2]. السيوطى عبد الرحمن بن أبي بكر ، جلال الدين ، جامع الأحاديث ج 25 ، ص 472 عربي متن يې: « مذ كم تعبدتم الناس وقد ولدتهم أمهاتهم أحرارا ».


No comments:

Post a Comment